برای داشتن فرشی سالم وتمیز چه باید کرد

برای تشخیص فرش اکرولیک از پروپلین:

 

برای اینکار می توانید از دو انگشت خود استفاده  کنید. لای فرش را باز کنید و به نخهای فرش نگاه کنید. اگر نخ فرش تاب داشته باشد. مطمئن باشید که جنس نخ فرش اکرولیک است و اگر نخ فرش تاب نداشته باشد و مانند پشم باشد جنس فرش پروپلین است. یعنی درصد پلاستیک آن بالا است، همیشه سعی کنید فرشی را تهیه کنید که جنس آن اکرولیک باشد.

چند نکته در مورد فرش:

 

اولاً هر دو روز یکبار فرشها را باید جارو کنید و هر هفته یکبار کیسه ای را که برای فرش گذاشته اید خیس کنید و کاملاً روی تمام قسمتهای فرش بکشید. تا اگر در این هفته کثیف شده است، تمیز شود و هر سال یکبار هم باید فرشها راکاملاً بشویید.

 

 

اشیاء سنگین روی فرش:

 

اگر اشیاء سنگینی را برای مدت طولانی روی فرش گذاشته اید و حال جای اشیای سنگین گود افتاده است نگران نباشید این مشکل را می توانید با بخار آب حل کنید. به این صورت که کتری را روی اجاق گذاشته تا بجوش اید و حالا بوسیله ی شیلنگ 1 متری بخار را به قسمت مورد نظر برسانید و بعد از آن برس بزنید. پرز فرشها به حال اول خود بر می گردند.

 


لکه ی شربت روی فرش:

 

اگر شربت روی فرش ریخت، ابتدا با قاشق شربتها را جمع کنید، سپس یک اسنفج را خیس کنید و به محل مورد نظر بکشید. اینکار را می توانید چند بار تکرار کنید. اگر دیدید که با این کار لکه ی شربت کاملاً ازبین نرفت، محلولی از الکل و سرکه به نسبت مساوی تهیه کنید و روی لکه بکشید، تا لکه کاملاً تمیز شود. سپس با اسفنج مرطوب دوباره جای لکه را پاک کنید.

 

لکه ی میوه و آبمیوه روی فرش:

 

برای از بین بردن لکه ی میوه یا آبمیوه به این روش عمل کنید: ابتدا میوه یا آبمیوه را با قاشق جمع کنید. سپس اسفنج را در آب سرد فرو برده و به محل لکه بکشید. اگر پاک نشد با مقداری مساوی الکل و آب به محل لکه بکشید، سپس اسنفج مرطوب را روی لکه بکشید، پس از آن با شامپو فرش آن قسمت را تمیز کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.